Kunne du også bruge din tid på noget bedre end mødebooking?

Kunne du også bruge din tid på noget bedre end mødebooking?

01/10/2020 Slået fra Af 8kant

Hvorfor spilde din tid på mødebooking, når der er så mange andre ting du kunne bruge din tid på og helt sikkert også finder mere interessante. Du behøver slet ikke at bryde dit hoved med at finde nye kunder og booke møder med dem, når en mødebooker kan klare opgaven for dig.

Mødebooking er ikke kun telefonsælgere og kanvassalg

Mødebooking giver desværre ofte en negativ holdning ved både virksomheden som ønsker at lave kundemøder og ved selve kunderne. Men det er en helt forkert opfattelse, og det kæmpes der hårdt for at få lavet om på. Hos https://partnerdialog.dk kan du finde oplysninger om, hvor positiv mødebooking kan være og at det handler om at lave kvalitetsmøder og kun booke de møder, som du specifikt ønsker og som rammer de rigtige målgruppe for dit produkt.

partnerdialog.dk

Kom ud med dit budskab om dit produkt på en ordentlig måde

Hvorfor risikere at kendskabet til dit produkt ikke kommer ud til dine potentielle kunder eller at budskabet ikke bliver formidlet ordentligt? Med mødebooking bliver dine forventninger til de møder der bookes nøje afstemt inden opstart. Din situation gennemgås grundigt for at sikre at opgaven er forstået korrekt og derved også bliver udført efter dine ønske. Du undgår dermed at dine medarbejdere skal køre forgæves ud til møder, som aldrig skulle være afholdt.

”Jamen jeg ønsker ikke, at mine kunder skal føle sig jagtet af telefonsælgere”

Mange forbinder mødebooking med aggressive telefonsælgere, der kun ønsker at booke mange møder. Men det er slet ikke sådan at det foregår. Det er i alles interesse at finde de rigtige kunder til produktet og skabe en god og positiv tilgang til salget. Det er vigtigt at spørge ind til kunden for at lokalisere deres behov for netop dit produkt og derved opfordre til at booke et møde. Skulle interessen ikke være der lige nu, kan man altid gemme deres oplysninger og ringe tilbage, når det kunne være relevant.

Tæt dialog mellem dig og din mødebooker

Som led i et godt samarbejde fra starten, sætter man sig grundigt ind i produktet der skal sælges og der udfærdiges en drejebog, som bliver godkendt inden opstart. Derefter starter mødebookingen og der ringes ud til nye potentielle kunder, med en positiv og imødekommende indstilling. Efter et par dage tilbydes en gennemgang af hvordan møderne bookes og evaluering på samtalerne. Derved kan du trykt følge med i hele forløbet og føle dig godt tilpas med at overlade mødebookingen til eksterne folk.

Det er aldrig for sent for komme i gang

Selvom du føler at du har mange gode og trofaste kunder, hvorfor så ikke afsøge muligheden for endnu flere. Det er aldrig for sent at komme i gang med ekstern mødebooking. Tag blot kontakt til en mødebooker og hør om muligheden for at få udbredt dit produkt til endnu flere mennesker. Så kan du fokusere, på at gøre det som du er god til og de kan hjælpe dig ved at gøre det som de er gode til.