Konkurrencens prik over i’et

Konkurrencens prik over i’et

07/10/2020 Slået fra Af 8kant

Skal du afholde en konkurrence, er der mange ting at tænke på. Der skal findes en lokation, skaffes udstyr, planlægges hjælp fra en bedømmer og meget mere. Der er meget planlægning i en konkurrence, og det er et stort arbejde at planlægge en.

Det er vigtigt, at du ikke glemmer noget i al den planlægning. Du må sørge for at få det hele med. Også alle konkurrencers prik over i’et: en præmie.

Glemmer du noget, vil konkurrencen måske ikke kunne afholdes. Glemmer du en præmie, vil det føles fladt og ærgerligt. Så lav en liste, og tænk grundigt over, hvad der skal planlægges.

Mange prikker

Der er mange muligheder for, hvad en præmie kan være. Det kan være en pokal eller en medalje. Det kan også være et gavekort eller en ting, som de fleste kan bruge. En præmie kan også være spiselig. Et medlemskab i klubben, der afholder konkurrencen, er en mulighed. Der er næsten uendelige muligheder.

Det kan være en god idé at vælge præmie efter konkurrencen. Er det en lille hurtig konkurrence, kan præmien også være lille. Ved en større og længerevarende konkurrence vil vinderen nok synes, at det er mere passende med en større præmie.

Præmien kan være lokkemad

Ofte er det præmien, der lokker deltagere til en konkurrence. Er du ved at planlægge en konkurrence, kan du overveje at bruge præmien i din reklame for den. Er det en god præmie, så vil der komme flere deltagere, fordi de gerne vil vinde den. Er det en rigtig god præmie, vil der komme rigtig mange deltagere.

Finder du en rigtig god præmie, kan den altså være lokkemad til din konkurrence. Den kan lokke flere deltagere til. Derfor kan det nogle gange betale sig at bruge lidt ekstra energi og økonomi på præmien. Hvis du gerne vil have mange deltagere, så er præmien vigtig. Er det en tilbagevendende konkurrence, er den endnu vigtigere, da den skal give deltagerne lyst til at komme igen.

præmie

Præmien kan være gulerod

Med en god præmie kan du også gøre konkurrencen mere spændende. Nogle konkurrencer handler om udholdenhed eller hurtighed. Det er konkurrencer, hvor man skal give den en ekstra tand for at vinde.

En god præmie kan lokke konkurrencens deltagere til at give lidt ekstra. Med en gulerod foran dem vil de lægge mere energi i deres forsøg på at vinde. Det gør konkurrencen mere spændende. Er der tilskuere, er det en stor fordel. De vil få mere ud af en konkurrence, der er mere spændende og eventuelt varer længere.

Relevant præmie

Somme tider kan det lade sig gøre at finde en præmie, som er relevant i forhold til konkurrencen. Et par nye ski i en skikonkurrence, et gavekort til en restaurant i en spisekonkurrence og lignende. En relevant præmie kan vise sig at være en meget effektiv præmie.

Når præmien er relevant i forhold til konkurrencen, ender den hos en person, der er interesseret i den. Man tilmelder sig jo kun en konkurrence i noget, man kan finde ud af og er interesseret i. Er præmien også noget, man er interesseret i, er det endnu bedre.